torsdag 5 september 2013

Nya äventyr

Så efter många tankar och funderingar bestämde jag mig för att gå tillbaka till mitt gamla jobb. Det känns jättebra.  Min chef där blev otroligt glad såvdet värmer. Hela mitt gamla team har skickat mejl om att de längtar tills jag är tillbaka. 
Så det känns bra och jag känner i hjärtat att det är rätt beslut. 

Att hamna lite snett på vägen framåt i livet tror jag är bra. Det får i alla fall mig att tänka efter lite extra. För helt plötsligt behöver jag verkligen titta på vad jag känner och tycker just nu. Det är svårt att vara alert och inkännande med sig själv när man snurrar i livets karusell med familj och barn och jobb och djur. Så jag är tacksam att jag hamnade lite snett, tänkte efter och tog ett beslut som gör att jag hamnar rätt.

Tänk att livet är så fantastiskt att genvägar kan vara senvägar och omvägar kan vara den rätta vägen just då.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir för din skull. Grattis och lycka till! Och kanske var det så att du behövde denna lilla extratur för att uppskatta ditt gamla jobb och få en nytändning. Och nog värmer det hjärtat extra att veta att man är efterlängtad och välkommen tillbaka. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera