torsdag 15 augusti 2013

Den totala tron

En sak som alltid har fascinerat mig är människor som blir och är frälsta. Vad som fascinerar mig mest är det faktum att en människa hänger sig till 100 % till en religion, livsstil. Man kan ju hänge sig åt mycket olika saker.
Av dessa fascinerar mig mest de som blir religiöst frälsta oavsett religion.  För mig verkar det så skönt att bara passa in någonstans och kunna ta in något med hull och hår.

Själv är jag en flackare. Jag läser kristna böcker och älskar dem, jag läser om buddismen och kan relatera till mycket, new age har många bra saker, islam har bra ståndpunkter.  Men ingenstans hör jag hemma.

Och jag vet att det är min väg att inte höra samman med någon organisation eller samfund.

Hur kommer det sig egentligen att vissa människor köper saker med hull och hår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar