fredag 30 augusti 2013

När målet inte är det man tänkt sig

Det är lustigt hur saker vänder. Livet vänder, tankar vänder. Det man strävat efter så länge.... och när man uppnår det märker man att det inte var det som man tänkt sig.
Jag har sedan min socionom utbildning önskat mig att arbeta som kurator. Till slut, efter några år på olika myndigheter fick jag det. Drömjobbet.... Väl här märker jag att detta inte känns bra, det känns inte rätt. Det är inte det som jag tänkt mig.
Vad är annorlunda? Jag hade en bild av migsjälv om vad jag trodde jag tyckte var roligt och vad som skulle passa mig. Men så är det inte i det riktiga livet. Detta jobb passar inte mig. Jag känner mig låst och inte alls stimulerad. Vad blir nästa steg? Jag har inget nästa steg. Kurator har alltid varit mitt mål. Nu har jag inget mål med ett arbete. Jag har inget drömjobb. Känns lite skumt.... Känns lite konstigt.

Så vad ska jag göra nu? Jo jag ska på intervju för ett jobb, om jag inte får det går jag tillbaka till mitt gamla jobb. Det känns helt okej.

Men det är en speciell känsla när ens illusion spruckit och det inte finns någon ny illusion att ersätta den med!

2 kommentarer:

  1. Men är det inte det som är så speciellt... Att livet, drömmar, känslor har en förmåga att förändra sig. Du har ju nått ditt mål, även om det tar en ny vändning. Nu är det dags för dig att kanske sätta upp ett nytt mål - ett mål som kanske inte formar sig så tydligt som förra gången. Tanken är fri och inte tidsbegränsad... Stressa inte det kommer ( och du vet ju allt det här egentligen :-) ! Jag säger faktiskt Grattis till ditt uppnådda mål och Grattis till att du kommer välja ännu en ny väg i livet <3! Kram BeA

    SvaraRadera
  2. Tack!!!
    Du har så rätt. Du är en klok kvinna.
    Nästa mål kommer att få växa fram. Go with the flow och se vart jag hamnar.
    Kram

    SvaraRadera