måndag 14 januari 2013

Djur med betydelse

Jag tror att det gudomliga skickar oss tecken. Jag tror att dessa tecken i de flesta fall kommer i form av djur eller symboler.

Jag ber ofta att det gudomliga skall skicka mig tecken när jag har saker jag tänker på. Oftast ber jag om fjärilar. När man har bett om ett tecken är det också viktigt att vara uppmärksam. Ber du om en fjäril är det inte alltid att det är en levande fjäril som kommer. Det kan komma förbi en person med fjärilstryck på tröjan, fjärilssmycke eller ordet fjäril.

En del gånger stöter man upprepat på ett djur eller en symbol utan att man har bett om ett tecken. Ett djur som kanske stannar upp och ni ser på varandra och du vet att det finns ett budskap där.

Förutom fjärilar stöter jag på koltrastar. På de mest konstiga ställena. Jag ler eftersom jag vet att budskapet finns där om än dolt men det är där.

Ju mer vi kan leva med öppet sinne och öppet hjärta ju mer kan det gudomliga överösa oss med tecken, symboler och mirakler.

Jag tror också att ju mer kontakt min själ återknyter med det gudomliga desto mer harmoni och kärlek lever jag i.

Vilka djur eller symboler är betydelsefulla för dig?

5 kommentarer:

  1. Tror oxå helt klart att djuren kommer med budskap därför har jag denna bok "Djurens språk" av solöga där man kan läsa om deras betydelse för oss.. Tänkte på du sett koltrastar, om dem står det så här..
    "Du kommer att upptäcka nya saker hos dig själv.Min gåva till dig själv är förnyelse och förändring"
    Kram =)

    SvaraRadera
  2. Hej fina.. härligt att nån gav dig betydelsen av koltrastar för jag tänkte samma tanke men har boken hemma och inte tillgänglig här..
    Jag bad om tecken i form av nyckelpigor som sen dök upp på de märkligaste sätt inför den situation jag nyss stått inför men den gav tecken i en annan riktning vilket gör mig lite förvirrad... men vi kan dryfta det över en fika. Ibland är vissa tecken tydligare än andra..

    Älskar dina inlägg och hur du får mig att tänka. Tack för det.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut en fika. Intressant när man får tecken i en annan riktning. Betyder det att man ska ändra riktning eller bara perspektiv?
      Kram

      Radera
  3. Jag tror att när man lägger... tankenivån - eller kalla det - be om tecken - så ligger vår tankeenergi på ett bestämt plan som gör att .... vi blir som ...magneter... alltså det som befinner sig på samma energi-våglängd dras till varandra... Gisses... så krångligt det skrivna ordet blir i bland. Tur att ni är små djupingar och kanske kanske förstår vad jag menar...
    Kramisar BeA

    SvaraRadera