söndag 27 januari 2013

Livets vägskäl

Alla hamnar vi i vägskäl. Ni vet när man står där och ska fatta ett beslut. Allt från vilken tröja som är finast till de mer allvarliga besluten. Ska jag gifta mig? Skaffa barn? Flytta? Byta jobb?
De där viktiga besluten man måste fatta fast man kanske inte vill. Vissa beslut är lätta och fylld av visshet. Andra tvingas man tänka och analysera. Vissa beslut fattar man med hjälp av magkänslan.

Just nu står jag inför ett vägskäl. Jag funderar på att byta arbete. Inte för att jag inte trivs på min nuvarande arbetsplats utan snarare för att jag känner att jag vill jobba närmare människor. Mitt nuvarande jobb har dock en stor fördel och det är 31 semesterdagar. Om jag går över till kommunen har jag 25 stycken. Någonstans känner jag rastlösheten krypa inpå mig och min tankeverksamhet går på högvarv. Vad jag saknar mest är roliga arbetskompisar och mer klientmöten där jag kan möta och se dennes behov. Ja som sagt att byta eller inte byta jobb det är frågan.

Hur gör ni när ni stått i vägskäl rent jobbmässigt?

2 kommentarer:

  1. Försöker lyssna inåt, skriva ned fördelar och nackdelar och värdera dem.. och känna efter vad som är ett verkligt beslut grundat i mig.. säg till om du vill att jag coachar dig i det... jag har några gratissessioner som jag ändå tänkte ge bort.. om det inte känns konstigt att vi känner varandra och du vill ha coaching så säger du till.

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jättegärna. Det tackar jag tacksamt ja till. Kram

      Radera