måndag 31 december 2012

Mitt enda nyårslöfte

Igår tog jag årets sista fika med fina Vida. Hon är väldigt klok Vida. Jag lovade henne att bli mer egoistisk. Nu menar vi egoistisk på ett bra sätt. Jag har jättesvårt att vara egoistisk. Inte i jobbsammanhang utan i privata sammanhang. Jag har svårt att prioritera mig själv eftersom barnen alltid kommer först. Det är inte så att jag inte skulle vilja eller behöva utan snarare att jag känner att jag inte kan. Det känns som att man är borta så mycket från barnen i och med att jag jobbar heltid. Ska jag på det vaea borta för att få egen tid känns inte rätt. MEN jag vet att jag skulle behöva egen tid för att ladda mina batterier. Klurigt pussel.
Men jag har i alla fall lovat att försöka vara lite mer egoistisk. Eller snarare ta hand om mig själv bättre, så kan man ju också se det.

Vad har du för nyårslöfte?

5 kommentarer:

  1. Det är bra med egentid, ett måste när man särskilt är småbarnsförälder, hur ska man annars orka utan att bli irriterad och tjatig? Jag vill bli mera kreativ och vara mer disiplinerad med de åtaganden jag gör, Gott nytt år på dej !Kram =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mera kreativ. Jag tycker du är otroligt kreativ redan nu. Kram

      Radera
  2. Jag har inte bestämt ännu, det kommer nog i samtalet med min vän Helena. Men det var skönt att vända blad. I och med att du blir mer egoistisk på ett bra sätt så tror jag det blir positiva ringar på vattnet... du är en fantastisk mamma men du ska också orka och fyllas med det som gör dig glad. Om någon ställer upp för sina barn så är det du.. och de vet de.
    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av ditt löfte! Tycker du ska se det mer som att investera i dig själv och att du laddar batterierna. Vi har ju pratat om det många gånger och jag är som du vet helt övertygad om att egentiden är nyckeln till att orka.
    Kram

    SvaraRadera