torsdag 22 november 2012

En positiv attityd

På mitt jobb är mitt i en stor omvandling. Vi ska förändra och modernisera oss. Få nya infallsvinklar och utveckla nya metoder. Jag är med i denna förändring. Jag är med att peppa min grupp och att motivera till förändring. Det är svårt för många har jobbat i trettio år. Emellanåt är det gnälligt och lite negativ stämning. Förändring skrämmer många. När jag började på detta arbete gjorde jag ett medvetet val att vara positiv, motivera till bra stämning och förändring och inte blanda mig i intriger. För mig är det viktigt att trivas på mitt arbete och må bra med mina kollegor. Jag tror att jag genom att medvetet välja positivitet och arbetsglädje bidrar till ett välmående hos alla. Jag kan enbart ta ansvar för den energin jag sprider.
Så jag väljer att vara glad, vara med och utveckla verksamheten och motivera mina medarbetare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar