lördag 24 november 2012

Ett nytt år närmar sig

År 2013. Hur stort är inte det? 2013. När man ser på talet ser det ut som en filmtitel i en science fiction film. Vi är i framtiden.
Om jag se tillbaka på detta år som snart är till sin ända har det varit ett händelserikt år.
I januari 2012 började jag arbeta på ett helt nytt jobb. Jag lämnade socialtjänsten bakom mig efter 6 år av trogen tjänst.
Jag började som sagt på ett nytt jobb och trivs super. Jag utvecklas, lär mig massor och har utvecklingspotential där.
Jag har fyllt 35 år och det kändes helt okej. Jag har ett rikt liv fylld av kärlek både från familjen och från vänner.
Detta år har jag lagt om min livsstil i små steg. Jag har återgått till att återigen vara vegetarian och jag detoxade mig själv från sockerberoende. Nu kan jag äta en kaka ibland och vara nöjd med det.
Jag har nyligen gjort ett medveter val avseende en sak men det kommer jag berätta mer om längre fram.
Min största dotter fyllde 15 år. En riktigt stor tjej nu.
I år har vi varit gifta i sex år min fina gubbe och jag. Jag älskar honom verkligen och är tacksam över att få dela mitt liv med en så fin och klok människa.
Detta år flyttade en av mina bästa vänner utomlands, till andra sidan jorden och jag saknar henne verkligen. Men vi ses snart ändå.
Jag återupptog kontakten med en annan vän som jag inte sett på många år. Det var så kul.

Jag har säkert glömt massor men så får det vara. Jag bär alltid med mig den kärlek och de vackra minnena som året genererat.

Men det nya året då? Ett helt nytt spännande år. Och vi har alla möjligheten att medvetet fylla det med kärlek och lycka och minnen av guld.

2 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket som hänt.. och jag tänker även vad mycket du åstadkommit och valt att utmana dig själv i. Det är stort. Blir så klart nyfiken på ditt fattade beslut men vissa saker ska man hålla för sig själv..

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  2. Tycker att du var modig som tog steget att lämna säker mark för okänd. Men sen är du rätt modig också :-)
    Många saker har hänt under året, helt klart.
    Kram

    SvaraRadera