måndag 5 november 2012

Existerar de alternativa alternativen?

Ibland låter jag mina tankar löpa fritt. Då leker jag med alla alternativ såsom om, kunde och kanske. För kanske är det så att varje val har tusen alternativa nya val och att alla dessa val manifesteras ute i det vi kallar dimensioner.
Tänk om jag blivit japanska tolk istället för socionom. Hade jag bott i Tokyo då och varit gift med en japan? Eller om jag hade åkt till harlem för att hjälpa de utsatta hur hade mitt liv då sett ut?
Tänk om alla dessa alternativa alternativ samexisterar i parallella universum?
Tänk om om verkligen fanns och var en levande kraft!
Eller är det så att vara om eller andra dagdrömmar och fantasier skapar vår själ och vårt inre och att vi utan dessa skulle vara ihåliga. Kanske är detta den energi som fyller oss med liv och strör stjärnglans över vardagen!


1 kommentar:

  1. Åh vad jag älskar att tänka om om fanns! Tror om inte annat att det fyller en viktig funktion i vardagen, som dagdröm och fantasi.
    Men vad häftigt det vore om det fanns pararella universum med dessa om i! Som Inception eller så:-)

    SvaraRadera