onsdag 14 november 2012

Träning eller inte

Imorse gick jag till friskis där jag bor. Körde kondition och styrka. Så skönt. Ibland glömmer jag bort hur skönt det är att träna. Man mår bra inifrån och ut. Jag har alltid tränat i perioder sedan ungdomen. Men jag har svårt att ha det som en rutin. Jag är en perioder. Ofta lägger jag ner träningen när stressen över jobb och vardagslivet hopar sig. Då jag kanske egentligen skulle behöva det som mest. Men nu gör jag ett nytt försök. Ny tid nya tag. Mitt mål att börja med är att träna två gånger i veckan styrka. Promenerar gör jag ofta. Men för mig är det inte motion, det är meditation.


1 kommentar:

  1. Tycker du verkar ha kommit in bra i det och på ett bra sätt.. och som vi pratade om, vi kan ju göra det tillsammans.. åtminstone ibland även om vi har olika gymprogram.

    Kramar

    SvaraRadera